Tietoa meistä

“Oma yhdistys on lähelläsi ja sinua varten”

Yhdistyksemme toimii monipuolisesti. Järjestämme erilaisia tapahtumia ja tarjoamme vertaistukea. Meillä on vahva tuntemus paikallisista gluteenittomista palveluista. Yhdistyksen historiasta voit lukea erillisestä vasemmalla olevasta Historia -osiosta. Sieltä löydät myös yhdistyksen säännöt.

Yhdistyksemme jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet. Jäseninämme on muun muassa keliakiaa sairastavia ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevia sekä heidän läheisiään. Kutsumme jäseniksemme kaikkia, jotka ovat tekemisissä keliakian tai gluteenittoman ruokavalion kanssa. Jäsenenämme saat uusimman tiedon keliakiaan ja gluteenittomaan ruokavalioon liittyvistä asioista. Monille yksi tärkeimmistä jäseneduista on Keliakialiiton julkaisema Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen, joita on yhteensä 30 eri puolilla Suomea.

Yhdistyksellämme on 6-jäseninen hallitus. Vastaamme yhdistyksemme toiminnan ideoinnista ja suunnittelusta sekä käytännön järjestelyistä. Hallituksen jäsenten lisäksi myös muut vapaaehtoiset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan, sillä tapahtumissamme ja muussa toiminnassa on tarvetta tekeville käsille!

Päijät-Hämeen keliakiayhdistys ry:n vuoden 2024 hallitus:

puheenjohtaja Maritta  Palmroth

varapuheenjohtaja Tiina Saksinen